کاهش فولاد بلند صادراتی شرکت DNEPR CIS به خاطر  عرضه ی نه چندان زیاد این محصول به بازار

 خبر گزاری متال بولتن در روز دوشنبه 10 اکتبر از افزایش قیمت صادرات میلگرد و سیم مفتول کشور های مستقل مشترک المنابع CIS، به دلیل کاهش حجم عرضه ی این کالا ها در بازار، خبر داد. یکی از منابع خبری وابسته به بازار گفت: "اکثر تأمین کنندگان روسیه در حال حاضر جلب بازار های صادراتی می شوند زیرا قیمت های داخلی جذاب تر هستند. یکی از معامله گران گفت که میلگرد تولید شده در اوکراین، برای صادرات با مبلغی به ارزش 340 تا 360 دلار در هر تن فوب دریای سیاه خرید و فروش می شود. طبق ارزیابی های انجام شده در مورد میزان کارایی و همچنین قیمت های پیشنهادی مشتریان، قیمت میلگرد در حدود 340-350 دلار در هر تن فوی دریای سیاه متغیر بود. طبق ارزیابی های هفتگی انجام شده برای صادرات میلگرد کشورهای مستقل مشترک المنافع در روز 10 اکتبر، قیمت این محصول معادل 340-360 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه می باشد که در مقایسه با قیمت یک هفته ی گذشته ی این محصول به ارزش 335-340 دلار در هر تن فوب دریای سیاه، افزایش یافته است.
 
ارزیابی های هفتگی متال بولتن برای صادرات سیم مفتول کشورهای مستقل مشترک المنافع نیز نشان داد که این محصول روزانه با قیمتی معادل 355 تا 375 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه، خرید و فروش می شود که تا مبلغ 375-375 دلار در هر تن نیز نسبت به قبل، افزایش پیدا کرده است. طبق قیمت های پیشنهادی اتحادیه ی صنعتی یونان (ISD) قیمت میلگرد معادل 375-380 دلار در هر تن فوب دریای سیاه براورد شد. تولید کنندگان محصولات فولادی روسیه، که یکی از آن ها  Novorosmetall، نام دارد گزارش داده اند که موارد مشابهی را با قیمت 375-385 دلار برای هر تن فوب دریای سیاه عرضه می کنند. به گفته ی منابع خبری، معامله ی میلگرد تولیدی این کشور اخیرا به مبلغ 375 دلار برای هر تن فوب دریای سیاه انجام می گیرد. با این حال، یکی دیگر از معامله گران، گفت که پیشنهادات مشتریان شرق اروپا بیش از 350 دلار برای هر تن فوبردریای سیاه نیست. وی گفت: "من نمی توانم بفهمم که چگونه می توان امروزه تجارت این محصول را با قیمتی معادل 370 تا 375 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه انجام داد. این می تواند تنها یک خرید احتمالی باشد. " با این وجود، برخی از معامله گران بازار داخلی، پیش بینی های خوش بینانه ای برای قیمت های فولاد بلند کشور های مستقل مشترک المنافع CIS داشتند که در کوتاه مدت آن را به اشتراک گذاشتند. یکی از معامله گران گفت: "تقاضا هنوز در بازار زیاد نیست، اما علاقه ی مشتریان در هفته ی گذشته افزایش یافته است. یکی از منابع دیگر می گوید: انتظار می رود چین پس از تعطیلات ملی طی هفته ی گذشته، قیمت هایش را افزایش دهد و این امر ممکن است از صادرکنندگان کشورهای مستقل مشترک المنافع پشتیبانی کند.

تجارت فولاد تخت شیکاگو و باز گشایی صفحه ای جدید در پرونده تجاری امریکا

اداره بازرگاني آمريكا يك بازبيني فوري در مورد حمل و نقل فولاد تخت شرکت Posco و شركت Hyunday انجام خواهد داد. فولاد تخت تولید شده در شرکت های Posco و Hyundai در حال حاضر تحت عنوان يك تعرفه در سراسر این كشور به میزان 1.19٪ طبق اطلاعات تجاری قیمت گذاری می شود. 
به نظر می رسد دو شرکت فولادساز کره جنوبی با نرخ سود 1.19 درصد برای فروش میلگرد، در معرض این مشکل قرار می گیرند که تقاضای خریداران برای خرید محصولاتشان کاهش یابد. سخنگوی یکی از شرکت های بازرگانی در 4 اکتبر به خبرنگار AMM گفت: این بازبینی به حاشیه سازی های تجاری برای شرکت های Posco و Hyundai منجر می شود. سخنگوی این شرکت گفت که حاشیه سازی های جدید می تواند باعث بالاتر یا پایین تر شدن قیمت ها می شود. شرکت های Posco و Hyundai در مورد تعرفه های صادر شده،می گویند: اگر بررسی حاشیه ها کمتر از 1٪ باشد (د Minimis). طبق آمار موجود در اداره ی بازرگانی، واجد شرایط هستند. یکی از شرکت های کره ی جنوبی ، و شرکت Dongbu Steel که نرخ 1.19٪ دریافت کرده بود و نیز شرکت Union Steel ، بدون هیچ گونه وظیفه ای در بررسی این پرونده تجاری، اعلام همکاری کردند. سخنگوی وزارت بازرگانی گفت: تولید کنندگان داخلی معمولا بزرگترین صادر کنندگان محصولات فولادی مورد نظر در معاملات تجاری هستند. در یک حرکت غیر معمول، دو شرکت نامبرده دوباره از اداره ی وزارت بازرگانی خواستند که مجددا این پرونده را بررسی کنند، اما این بار آن ها خواستار پاسخگویی در مورد شرایط کنونی شدند.
این بدین معنی است که این دو شرکت و همچنین دولت کره ی جنوبی، طبق گزارشی که در تاریخ 4 اکتبر منشر شد، باید به پرسشنامه های بازرگانی پاسخ دهند. وزارت بازرگانی نیز پس از این که این دو شرکت فولادساز کره جنوبی در روز 24 ژوئیه، از دستورالعمل و تعهدات جدید مطلع شدند، یک روز بعد یعنی  در 25 ژوئیه درخواست آن ها برای بررسی این پرونده را اجابت کرد. این پرونده ی تجاری که مربوط به واردات فولاد تخت از چین، هند، ایتالیا و تایوان نیز می باشد، در ماه ژوئن سال 2015 توسط چهار شرکت دیگر نیز مورد توجه قرار گرفت.
 

کاهش قیمت قراضه ی وارداتی لندن در شمال اروپا

 منابع خبری حاضر در بازار داخلی شمال اروپا گفتند: در هفته ی گذشته قیمت قراضه ی وارداتی این کشور به طور متوسط به میزان 20 یورو (22 دلار) در هر تن کاهش یافته است. منابع خبرس به خبرگزاری فلوریدا در روز چهارشنبه 5 اکتبر گفتند: تنها دلیل فعلی این است که بازار تحت فشار بوده است. شرکت کنندگان در بازار گفتند که قیمت قراضه در آلمان نیز تضعیف می شود. طبق ارزیابی های هفتگی انجام شده توسط خبرگزاری متال بولتن برای میلگرد اروپای شمالی قیمت این محصول 395-405 یورو است که در 5 اکتبر نیز تحویل داده شد. این قیمت در مقایسه با قیمت هفته ی گذشته به مبلغ 410 تا 430 یورو (459-481 دلار) به ازای هر تن، کاهش یافته است. این ارزیابی شامل بررسی قیمت پایه ی این محصول به مبلغ 130-140 یورو (145 تا 157 دلار) در هر تن است که مبلغ اضافی ای به میزان 265 یورو (296 دلار) در هر تن نیز به نسبت قطر های مختلف آن نیز اضافه می شود. شرکت کنندگان در بازار پیش بینی می کنند که معاملات انجام شده در این هفته در محدوده ی ارزیابی های فعلی قرار گیرد. منابع خبری گفتند قیمت معاملات محصولات فولادی بین آلمان و انگلیس معادل 135-155 یورو (151 تا 173 دلار) در هر تن می باشد که به عنوان قیمت پایه به منطقه اروپای شمالی ارائه شد. با این حال، ارائه ی قیمتی بالا تر از  قیمت پیشنهاد شده ناموفق بود.
واردات محصولات فولادی مخصوصا فولاد تخت لندن نیز در تاریخ 4 اکتبر 2016 انجام خواهد شد.
طبق آخرین معاملات: سیم مفتول کشور های مستقل مشترک المنافع  CISبا کیفیت بالایی به مبلغ 370 دلار- 375 دلار در هر تن فوب دریای سیاه معامله شد. صادرات سیم مفتول با کیفیت، نیز با قیمت 375 دلار برای هر تن فوب دریای سیاه در روسیه خرید و فروش شد.